top of page

מהו מסך ירוק ולמה הוא כלכך שימושי בעולם הקולנוע?

עודכן: 30 באוג׳ 2019

כיום יש שימוש עצום במסך ירוק בכמעט כל אחד מסרטי הקולנוע, אבל.. אני די בטוח שהרבה מכם שאלתם את עצמכם.. מה זה בדיוק מסך ירוק? למה צריך אותו ואיך בדיוק הוא עוזר לכל חברות הסרטים ההוליוודים המצליחים כיום?! כל התשובות בפוסט הזה


מה זה מסך ירוק בכלל?

מסך ירוק הוא בד(יכול להיות גם וילון מסוים או דף כלשהו) שבדרך כלל בצבע ירוק בוהק ועם זאת יכול להגיע בצבעי אדום וכחול. כאשר מצלמים סצנה מסוימת במסך ירוק, יש אפשרות מיוחדת שמיוחסת לאחר צילום הסצנה, בעריכת אותו וידאו בתוכנת עריכה מסוימת. כשעורכים את הוידאו, יש אפשרות שפציפית במסך ירוק להוריד לגמרי את המסך הירוק ולנחליפו ברקע שאנחנו בוחרים! וכך, כאשר אנו מצלמים סצנה במסך ירוק ניתן לראותה בקולנוע כסצנת קרב או בעלת רקע מסוים שאנחנו לא יכולים להגיע אליו ולצלמו בדיוק.. על כן, אנו משתמשים במסך ירוק!


למה מסך ירוק כלכך שימושי בעולם הקולנוע?

  • יש שימוש כה רחב במסך ירוק בעולם הקולנוע שלנו כיום כיוון שראשית, הוא בד שבד"כ יחסית זול ולא דורש הרבה עלויות ועל כן אין צורך להחליף בהגעה בין מקום למקום, אלא אפשר בפשטות ובקלות להשתמש במסך ירוק שיעשה את העבודה בצורה מדהימה

  • לפעמים יש לנו צורך ברקעים מסוימים שאנו לא יכולים להשיג במציאות, אלא רק בעזרת גרפיקה ממוחשבת טובה! לכן, אנו משתמשים במסך ירוק כדי שנוכל לשנות את הרקע לאיזה רקע שרק נרצה, דבר שמאוד מקל על הסרטים ובכללי כל עולם הקולנוע ועריכת הוידאו כיום!

  • אין צורך בידע מורכב מדי בעריכה על מנת להוריד מסך ירוק בצורה טובה ומספיקה, ולכן, כמעט כל חברה קולנועית יכולה להשתמש במסך ירוק בצורה טובה שתעזור לה בסרט באופן אחיד וללא הפרעות וקשיים!




האם גם אתם יכולים להשתמש במסך ירוק בעצמכם?

בטח שאתם יכולים להשתמש במסך ירוק!

כיום, כל איש ואיש יכול להשתמש מסך ירוק בקלות ואפילו בעזרת תוכנות חינמיות שנמצאות גם כן אפילו בפלאפון - כן כן, שמעתם נכון, גם כן בפלאפון שלכם! זה די מטורף בעיניי!


מה שאתם צריכים לעשות שזה ראשית לקנות מסך ירוק או כמה דפים ולחברם ביחד ורקע אחיד וגדול, ולאחר מכן, ללמוד קצת על עריכה והחלפת רקע המסך הירוק ברקע שאנו בוחרים ואחרי כן פשוט לעשות 'render' לסרטון שלכם והנה לכם סרטון מוכן עם רקע מגניב שכולכם יכולים להכין לגמרי בעצמכם בבית שלכם :)

134 צפיות0 תגובות
bottom of page